Artikelen   
Het geheim van de gelukkige werknemer
  • 31 mei 2017
  • Redactie

Het geheim van de gelukkige werknemer

Gelukkige werknemers zorgen ervoor dat je zaken goed lopen, luidt vrij vertaald de titel van het congres Happy People Better Business dat onlangs in Den Haag gehouden is. En als je die lijn voortzet: als je jouw zaakjes goed voor elkaar hebt, krijg je gelukkige klanten. Een heldere redenering, maar hoe pak je zoiets in de praktijk aan? In verschillende sessies konden de aanwezigen ontdekken hoe je werkgeluk kunt creëren. We leggen twee ervan onder het vergrootglas.

Digitale Transformatie: van het repareren van het verleden naar het bouwen van de toekomst
  • 30 mei 2017
  • Redactie

Digitale Transformatie: van het repareren van het verleden naar het bouwen van de toekomst

Vrijwel iedere bank en verzekeraar zit middenin een digitale transformatie. De nadruk ligt daarbij op het digitaliseren van processen en het reduceren van kosten. De volgende fase van digitale transformatie gaat niet om het repareren van het verleden, maar om het bouwen van de toekomst. Dat stellen Roger Peverelli en Reggy de Feniks in hun nieuwe boek ‘Reinventing Customer Engagement’.

Bugaboo biedt ‘wow-factor’ in producten én klantcontact
  • 18 april 2017
  • Redactie

Bugaboo biedt ‘wow-factor’ in producten én klantcontact

[Branded content] Wie het merk Bugaboo niet kent, heeft de afgelopen zeventien jaar onder een steen geleefd: dit oer-Hollandse merk verkocht wereldwijd inmiddels meer dan een miljoen modulaire multifunctionele kinderwagens. Het koffersysteem van Bugaboo, dat eind 2016 werd gelanceerd en dezelfde flair en mobiliteit heeft als de kinderwagens, is bezig met een niet te stuiten opmars. De groei van Bugaboo plus de wens om dichter bij de mensen te staan die hun producten gebruiken, vormen de aanleiding voor een digitale transformatie van de héle organisatie.

KLM wil klantverwachting overtreffen
  • 18 april 2017
  • Redactie

KLM wil klantverwachting overtreffen

Air France-KLM probeert zich al jaren te onderscheiden met een customer intimacy-strategie. Aan de voorkant lukt dat ook goed, denk maar aan de vele initiatieven op social media vlak. Maar aan de achterkant beschikt de luchtvaartmaatschappij nog altijd niet over een 360 klantbeeld omdat data versnipperd is over vele verschillende systemen. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat klanten via verschillende kanalen verschillende informatie krijgen. Aan die situatie komt binnenkort een eind nu het bedrijf een eigen big data platform ontwikkelt voor klantdata. Wat betekent dit voor de customer journey?

Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010
  • 18 april 2017
  • Redactie

Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010

Voor het Customer Excellence Event, een jaarlijks initiatief van N3Wstrategy, reisde CustomerFirst een goede maand geleden af naar de Maasstad. Bij de keuze uit vijf lokale workshops lieten we ons oog vallen op de ‘Patient experience volgens Het Oogziekenhuis Rotterdam’. Wie het gebouw aan de Schiedamse Vest 180 betreedt, merkt al snel dat ze hier oog voor detail hebben. Zoals een uitsparing in de balie die als opstapje voor kinderen kan dienen. Tip voor nieuwsgierigen die zelf een kijkje willen nemen: loop er tijdens Museumnacht eens binnen. “Afgelopen keer waren we tijdens dit evenement het op één na meest drukbezochte ‘museum’!”

Genesys maakt de klik
  • 18 april 2017
  • Redactie

Genesys maakt de klik

Het eerste kwartaal zit er op voor Genesys, sinds het softwarebedrijf eind vorig jaar officieel een verbintenis met branchegenoot Interactive Intelligence aanging. De samensmelting betekende ook mooi nieuws voor Kim de Boer, die als sales director & general manager Benelux lokaal de nieuwe organisatie mag aansturen. Hij is enthousiast over de koers van de softwarereus. “In mijn carrière heb ik meerdere overnames meegemaakt, maar deze verliep wel erg soepel.”

Disruptieve vloedgolven spotten
  • 28 maart 2017
  • Redactie

Disruptieve vloedgolven spotten

Een ervaren surfer zoekt altijd naar een geweldige golf om te ‘pakken’. Gebruikmakend van al zijn zintuigen neemt hij alle informatie tot zich; hij snapt wanneer snel reageren geboden is, maar ook wanneer het tijd wordt om het water uit te gaan. Als je weet waar je op moet letten, dan kun je op zo’n zelfde wijze tevens een trend zien aankomen, of digitale disruptie. Zulke tekenen zijn er, verzekert Christian Kromme. In zijn spoedig te verschijnen boek ‘Humanification’ blikt de Nederlandse futurist uitgebreid vooruit op wat ons zoal op technologisch vlak te wachten staat. En da’s niet niks: virtuele butlers, 4D printing, robotchefs, bezorgdrones, virtuele projecties, et cetera. Virtueel uitgerust met een wetsuit en een plank springt CustomerFirst samen met hem het diepe in. Klaar voor wat (surf)lessen?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven