Artikelen   
Inzicht in klantinformatie cruciaal voor goede klantenservice
  • 07 augustus 2017
  • Redactie

Inzicht in klantinformatie cruciaal voor goede klantenservice

[Branded content] Aan de inzet en de expertise van de medewerkers ligt klantenbinding meestal niet. Natúúrlijk willen zij iedereen de best mogelijke service bieden; met een persoonlijke benadering, een aanbieding waar de klant wel oren naar heeft, of een oplossing die hem verder helpt. Toch blijkt uit onderzoek van Salesforce dat een meerderheid van de professionals regelmatig een klant niet meteen kan helpen. De reden? Het gebrek aan informatie.

NMBS zet reis naar klantgerichtheid in
  • 04 juli 2017
  • Redactie

NMBS zet reis naar klantgerichtheid in

Net als NS in Nederland heeft ook het Belgische spoorwegbedrijf NMBS een monopoliepositie. Dat leidde tot een vrij gesloten cultuur en een sterke focus op de eigen processen. Vier jaar geleden keerde het tij en werd een strategie ingezet waarbij de klant centraal staat. Daarmee zijn echter nog niet alle processen daadwerkelijk klantgericht geworden. “In ons eigen Station Klant-Centraal maken we alle initiatieven zoveel mogelijk meetbaar.”

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'
  • 04 juli 2017
  • Redactie

Eigenzinnig Vente-Exclusive.com doet 'alles voor de klant'

Vente-Exclusive.com mag dan naar eigen zeggen geen klassieke webshop zijn, het neemt niet weg dat de van origine Belgische e-commercespeler jaren achtereen een BeCommerce Award in de wacht wist te slepen. Waaronder de hoofdprijs in 2016, de overall titel ‘Beste webwinkel van België’. Het platform dat in de Benelux inmiddels meer dan 5 miljoen leden telt, dankt dit succes voor een groot deel aan het zware gewicht dat de organisatie aan customer centricity hangt. “Wij dompelen ons echt onder in de wereld van onze klanten.”

VAB wint klant­vertrouwen via sms-systeem
  • 04 juli 2017
  • Redactie

VAB wint klant­vertrouwen via sms-systeem

Wie bij onze Zuiderburen een auto bezit, kan bijna niet om VAB heen. De Belgische evenknie van de ANWB in Nederland biedt een breed palet aan mobiliteitsproducten, waarvan de wegenwachtservice wellicht het bekendst is. Vanuit de Alarmcentrale wordt al het bijbehorende klantcontact afgehandeld. Manager Micheline Cerpentier legt uit hoe ze met een eenvoudig maar doeltreffend sms-systeem ontevreden klanten snel in het vizier krijgen en zo problemen vlot weten op te lossen.

Thuiswerkoperatie succesrijk voor bpost
  • 04 juli 2017
  • Redactie

Thuiswerkoperatie succesrijk voor bpost

Aan reorganisaties kleeft door de bank genomen een ietwat negatief imago, maar grote verandertrajecten hebben toch ook zeker hun gunstige effecten. Was bpost eerst bijvoorbeeld principieel tegen het verrichten van contactcenterwerk vanuit huis, inmiddels heeft het postbedrijf die principiële houding wijselijk laten vallen. Juist om de interne hervormingen mogelijk te maken. Komend van nul dagen voorheen kunnen de 134 agents van het residentiële contactcenter van bpost nu tot drie dagen per week ‘homeworken’. Jan Barbé, manager Customer Care Operations & Organisation, doet het verhaal. “Uit ervaring weten we dat weinig Belgische contactcenters al zo ver gaan.”

‘Salesforce maakt superstar service mogelijk’
  • 03 juli 2017
  • Redactie

‘Salesforce maakt superstar service mogelijk’

[Branded content] Technologische veranderingen zorgen voor een continue ontwikkeling van de klantverwachting. Dit biedt bedrijven de nodige uitdagingen, want hoe blijf je up-to-date zonder de klant uit het oog te verliezen? Patrick Beyries, productmanagement director bij Salesforce, legt uit hoe omnichannel oplossingen ertoe kunnen bijdragen dat de klantbeleving verbetert, zowel vanuit de technologie als vanuit het management.

Het geheim van de gelukkige werknemer
  • 31 mei 2017
  • Redactie

Het geheim van de gelukkige werknemer

Gelukkige werknemers zorgen ervoor dat je zaken goed lopen, luidt vrij vertaald de titel van het congres Happy People Better Business dat onlangs in Den Haag gehouden is. En als je die lijn voortzet: als je jouw zaakjes goed voor elkaar hebt, krijg je gelukkige klanten. Een heldere redenering, maar hoe pak je zoiets in de praktijk aan? In verschillende sessies konden de aanwezigen ontdekken hoe je werkgeluk kunt creëren. We leggen twee ervan onder het vergrootglas.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven