Colt breidt INteractiv Call Suite Solution uit

Colt breidt INteractiv Call Suite Solution uit
  • 29 september 2015
  • Redactie

Colt, leverancier van voice- en netwerkoplossingen, breidt de beschikbaarheid van zijn INteractiv Call Suite Solution uit naar 13 West-Europese landen. Hiermee komt het tegemoet aan de toenemende vraag van multinationals die hun klantenservice willen optimaliseren.

Deze cloudgebaseerde diensten voor klantcontact, met niet-geografische telefoonnummers die naar een virtueel contactcenter leiden, stellen bedrijven in staat om telefoongesprekken van klanten effectiever af te handelen, via ieder device of kanaal en verspreid over meerdere regio’s. De suite kan worden toegepast in diverse sectoren, waaronder de reissector, e-commerce, horeca en bijvoorbeeld de verzekeringsbranche. Reeds in 2011 stelde Colt de oplossing beschikbaar in Zuid-Europese landen. Onder meer Europcar, Office Depot en Louvres Hotels maken er gebruik van ter ondersteuning van hun klantenservice.

Klantbehoud
Jean-Luc Gérard, salesmanager van de INteractive Call Suite, geeft aan dat (potentiële) klanten hedendaags verwachten dat ze op verschillende manieren in contact kunnen komen met een organisatie, op de momenten wanneer zij dat willen, en aansluitend rekenen ze direct op een antwoord. ‘Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat het contactcenter cruciaal is voor de klantretentiestrategie van bedrijven.’

De genoemde klantcontactoplossing omvat drie componenten:
- Call Flow stelt bedrijven in staat om alle inkomende gesprekken naar hun contactcenters te kwalificeren en biedt geavanceerde interactive voice response (IVR)-mogelijkheden, distributie van gesprekken tussen geografische regio’s, routering van gesprekken en gesprekswachtrijen;
- Call Contact is een virtueel contactcenter dat klanten toegang biedt tot alle functies van een hoogwaardig callcenter op locatie;
- Call Stats zijn real-time en historische statistieken voor al het inkomende gespreksverkeer, zodat bedrijven de kwaliteit van hun klantenservice kunnen bewaken.

comments powered by Disqus