Somention breidt webcarediensten uit

Somention breidt webcarediensten uit
  • 14 maart 2016
  • Redactie

Social agency Somention breidt zijn diensten uit met webcare in de avond en het weekeinde. Hiermee speelt het in op de groeiende vraag van klanten om buiten kantooruren service te bieden aan hun online community.

Met de verschuiving van traditionele kanalen naar online- en social mediakanalen ziet Somention klantcontact via social media ook toenemen. ‘Er vindt in de communicatiebranche een ontwikkeling plaats waarbij consumenten het moment van interactie bepalen, in plaats van merken’, stelt Diederik Chevalier, oprichter van de social agency. Hij constateert dat consumenten buiten de kantoortijden het meest actief zijn op sociale netwerken. ‘Juist dus op die momenten dat zij zelf niet aan het werk zijn.’ Afhankelijk van de vraag kunnen opdrachtgevers in plaats van 15 uur nu 24 uur per dag gebruik maken van de webcarediensten van Somention. Onder meer Bruynzeel, Stokke, Bewegenzonderpijn.nl en Bauhaus zijn klant van de Rotterdamse social media specialist.

Dankzij Scooperz is de klantenservice van 9292 sinds kort eveneens bereikbaar buiten kantoortijden. Een verschil met ruim twee jaar terug, toen NS, ANWB en de gemeente Almere nog aangaven niet altijd ‘open’ te willen zijn en hun webcareluiken gesloten hielden in het weekeinde.

comments powered by Disqus