Webhelp breidt social media expertise uit

Webhelp breidt social media expertise uit
  • 6 oktober 2016
  • Redactie

Klantcontactspecialist Webhelp neemt Netino over. Dit Franse social media bureau is expert in het monitoren van sociale conversaties en beantwoordt 24/7 in meerdere talen vragen van consumenten.

Gert-Jan Morsink, ceo Webhelp Nederland en RvB-lid van de Webhelp Groep, over deze negende overname in de afgelopen twee jaar: ‘Steeds meer consumenten communiceren met merken via online en social media platforms; daarom wordt het nog belangrijker content te creëren die past bij het betreffende platform en het imago van het merk versterkt. Hoewel het gebruik van technologie in webcare al een rijke historie kent, is het nog steeds niet in staat om die nuances in sociale conversaties aan te brengen die een mens kan doen. Met de overname van Netino zijn we in staat om onze klanten nog meer mogelijkheden te bieden in contentmoderatie; zowel op technologisch gebied als op het gebied van het bemensen van contentmoderatie vanuit diverse landen. Deze overname sluit naadloos aan op onze eigen ambitie om in Nederland een voortrekkersrol te nemen in Digital Engagement. We zullen de komende maanden dan ook goed kijken welke kansen er zijn om Netino onder de aandacht te brengen van Nederlandse opdrachtgevers.’

Klantreisondersteuning
Bij het in 2002 opgerichte Netino werken momenteel 400 medewerkers vanuit tien verschillende landen voor 120 klanten (o.a. Le Monde en TV France). Ceo Jérémie Mani ziet veel kansen. ‘De mogelijkheden die Webhelp biedt in combinatie met de expertise van Netino in social media, geeft ons de mogelijkheid om bedrijven te ondersteunen in elke fase van hun customer journey. Daarnaast hebben wij onder de vlag van Webhelp de mogelijkheid onze dienstverlening uit te breiden naar nieuwe geografische gebieden en markten, wat in lijn ligt met onze ambities.’

Naar verwachting wordt de samenvoeging tegen het einde van dit jaar afgerond.

comments powered by Disqus