Carglass België zet klant aan het stuur

Carglass België zet klant aan het stuur
  • 08 mei 2017

Klanten van Carglass België kunnen sinds kort via Facebook Messenger rechtstreeks de agenda van de ruitschadespecialist raadplegen en een afspraak boeken voor een voorruitherstelling. ‘Een primeur op klantenservicegebied in België’, stelt het bedrijf zelf.

De nieuwe service maakt het mogelijk om zowel opgevraagde info weer te geven alsook volledig automatisch boekingen voor klanten te voltooien. Bovendien kunnen klanten, op basis van de locatie waar ze zich bevinden, via de Facebook Messenger app opvragen welk Carglass servicecenter het dichtst in de buurt is. Ook klantenfeedback wordt op deze manier automatisch geregistreerd.

Spraakexperimenten
De glashersteller zette Messenger reeds in om vragen van klanten manueel te beantwoorden. Door zijn agenda en boekingsplatform te synchroniseren met de betreffende applicatie, zet het bedrijf naar eigen zeggen een grote stap voorwaarts. ‘Wij geloven zeer sterk in een digital first-filosofie waarbij de klant centraal staat. We volgen de digitale trends dan ook op de voet en blijven constant innoveren om het gebruiksgemak en de klanttevredenheid steeds maar te verhogen en te blijven professionaliseren’, licht Caroline Ameloot, sales & marketing director bij Carglass België, toe.

Zodra de ‘afspraakuitbreiding’ positief bevonden wordt, wil de ruitschadespecialist de service verder uitbreiden naar andere digitale platformen. Bijvoorbeeld WhatsApp. ‘We onderzoeken zeker ook hoe we deze dienst kunnen integreren in allerhande andere voice control-systemen’, vertelt Pieter Moons, digital manager bij Carglass België. ‘Zo experimenteren we bijvoorbeeld of het ook mogelijk is om afspraken te boeken via Amazon Alexa of via Google Home. En in de toekomst zullen onze klanten wellicht gewoon op een geautomatiseerde manier een afspraak kunnen inplannen door simpelweg hun auto aan te spreken. De software in de auto kan tegen dan meteen de nodige data, zoals nummerplaat of chassisnummer, automatisch doorgeven zodat ze dit niet meer hoeven op te zoeken en naar ons door te sturen.’

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link