Samsung zet in op spraakherkenning

Samsung zet in op spraakherkenning
  • 22 mei 2017
  • Redactie

Samsung gebruikt sinds deze maand spraakherkenningstechnologie van Teleperformance Benelux. Telefoongesprekken worden hiermee inhoudelijk geanalyseerd. Later volgen ook contact via chat en Facebook Messenger.

Met behulp van spraakherkenning op basis van Nexidia analytics software wordt informatie verzameld over belredenen, trends in conversaties en het sentiment over diensten en producten. De uitkomsten zullen worden gebruikt voor proces- en kwaliteitsverbetering, voor het analyseren van belredenen en -trends en om het sentiment te monitoren tijdens een conversatie.

Klantverwachting
De resultaten worden dagelijks door een speciaal opgeleid team geïnterpreteerd en vertaald naar de juiste acties: bijvoorbeeld het aanpassen van trainingen of kennisdatabases; of het toepassen bij individuele coaching van medewerkers. Het elektronicabedrijf hoopt hiermee beter te kunnen inspelen op de verwachtingen van de klanten en de klanttevredenheid verder te verhogen. De inzet biedt de mogelijkheid om snel en gericht in te spelen op actuele ontwikkelingen en issues binnen bepaalde productgroepen.

comments powered by Disqus