Chatbot Roos adviseert je over energiecontract

Chatbot Roos adviseert je over energiecontract
  • 17 juli 2017
  • Redactie

Consumenten die energieadvies wensen kunnen zich nu via Facebook Messenger wenden tot chatbot Roos. Deze nieuwe slimme assistent biedt onder meer hulp bij het overstappen naar een andere energie-aanbieder of het verlengen van een overeenkomst.

CTO Gerard Laanstra is trots op Roos, volgens hem de eerste digitale assistent voor energie in Nederland. ‘De chatbot werkt sneller dan een website of mobiele app en veel makkelijker dan een online formulier. Het is een eerste voorbeeld hoe de technologie van Roos dadelijk op verschillende platformen beschikbaar zal zijn. Ons doel is om continu de intelligentie en data-integraties achter onze virtuele assistent te verbeteren, zodat de digitale assistent je kan helpen zoals een adviseur dat zou doen in de offline wereld.’


Adviesuitbreiding
Vanuit de chatomgeving is het mogelijk om energiecontracten te beheren en direct af te sluiten, plus om stroom en gas te vergelijken. Door antwoord te geven op een aantal vragen kunnen gebruikers van deze slimme assistent advies krijgen over hun huidige contractsituatie. Een account aanmaken is niet nodig om van Roos’ diensten gebruik te maken. De chatbot geeft je de drie beste overstapaanbiedingen en het verlengaanbod bij je huidige energieleverancier. Zit je al goed, dan krijg je dat eveneens te horen.

Binnen afzienbare tijd zal Roos niet alleen actief zijn op de energiemarkt, maar wordt haar aanbod uitgebreid met verzekeringen, mobiel, triple play en andere contracten.

comments powered by Disqus