BPO’er TELUS neemt Voxpro over

BPO’er TELUS neemt Voxpro over
  • 22 augustus 2017
  • Redactie

De Canadese business process outsourcer TELUS heeft de Ierse branchegenoot Voxpro overgenomen. Volgens de Irish Times is met de deal zo’n € 150 miljoen gemoeid.

Voxpro, met locaties in de VS, Ierland, de Filippijnen en Roemenië, telt 2.700 werknemers. Hiermee groeit het personeelsbestand van TELUS tot 28.000 mensen. Beide bedrijven stellen dat hun internationale netwerk flink zal groeien. Ze verwachten dat Voxpro, dat onder eigen naam zal blijven werken, zich verder kan ontwikkelen op het gebied van omnichannel support, cloud contactcenters en analytics.

Flexibel en agile
De ceo van TELUS, Jeffrey Puritt, ziet veel mogelijkheden: ‘Ons gezamenlijke aanbod komt tegemoet aan de snelgroeiende vraag van onze partners naar meer locaties, flexibele en agile supportmodellen en betrokken meertalige medewerkers die toegewijd zijn aan customer service excellence.’

Voxpro is de afgelopen drie jaar vervijfvoudigd in grootte en rekent onder meer Nest, Google en Airbnb tot het klantenbestand. Oprichter en ceo Dan Kiely stelt blij te zijn met de overname: ‘Onze bedrijven delen een grenzeloos ambitie om de outsourcingsector radicaal te veranderen.’

comments powered by Disqus