VraagAlex neemt klantenservices onder de loep

VraagAlex neemt klantenservices onder de loep
  • 14 augustus 2017
  • Redactie

Bedrijven die zich niet houden aan de nieuwe tariefregels* voor klantenservice die sinds 1 juli jongstleden gelden, worden nu ook via VraagAlex doorgespeeld aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Volgens de door Alexander van Dijl opgerichte doorverbindservice blijven bepaalde bedrijven - diverse woningcorporaties, webwinkels, OV-bedrijven en een betaalde televisiezender - de genoemde wet overtreden door hogere tarieven te hanteren dan is toegestaan. Veel organisaties zouden zelfs nog een tarief per minuut in rekening brengen, ondanks dat dit al sinds 2014 niet meer is toegestaan.

Om dit probleem op te lossen staat VraagAlex inmiddels regelmatig in contact met de ACM om de namen en telefoonnummers van deze bedrijven door te geven. Consumenten konden hier al melding van maken via de website van Consuwijzer. Vanaf 1 september 2017 is de doorverbindservice ook bereikbaar via 1812.

* tariefregels

comments powered by Disqus