Realiseer een optimale klantbeleving #spon

Realiseer een optimale klantbeleving #spon
  • 28 mei 2019
  • Sales BBP Media

Hoe realiseer je een optimale experience voor je klant? Dit kun je doen door eerst de klantreis in kaart te brengen en aan de hand van persona’s een optimale invulling te geven aan touchpoints.

De essentie van customer journey management is klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leiden tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.

Tijdens de opleiding Customer Experience & Journey Management van Beeckestijn Business School leer je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid worden gerealiseerd.

Je leert:

  • De laatste trends en inzichten op het gebied van customer experience
  • Een customer experience strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een customer experience plan
  • Customer journeys en persona’s in kaart te brengen
  • Hoe je de resultaten van customer journey management kunt meten en bijsturen
  • Hoe je customer experience goed organiseert en implementeert binnen je organisatie
  • Je ontwikkelt je eigen customer experience plan

College-onderwerpen
Module 1 - Customer Experiance trends & strategie

  • Customer experience trends, strategie & het customer experience plan
  • Onderzoeken van klantbeleving
  • De rol van het merk in customer experience en touchpoint design
     

Module 2 - Tactieken

  • Mapping van touchpoints en customer journeys
  • Persona ontwikkeling
  • Service design
  • Online customer experience

Module 3 - Organisatie & Implementatie

  • Business case en implementatie van customer experience programma’s
  • Customer journey management

Voor wie is de opleiding Customer Experience & Journey Management bedoeld?
Deze opleiding is bestemd voor iedereen die betrokken is bij de planning en/of de uitvoer van service-, sales-, marketing- en communicatie activiteiten binnen organisaties. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Praktische informatie
College: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
Duur: 9 colleges, 3-4 maanden
Kosten: € 4.140,- all-in (excl. BTW)
Locaties: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Leusden, Zwolle, Eindhoven

Meer weten?
Wil je meer weten over deze opleiding? Kijk hier voor meer informatie over de opleiding Customer Experience & Journey Management.

Advies over opleidingen
Wil jij graag je kennis bijspijkeren en wil je weten welke opleiding het beste bij jou past? Volg dan een gratis proefcollege op locatie of via een webinar. Wil je liever persoonlijk opleidingsadvies? We helpen je graag tijdens een persoonlijk adviesgesprek. Onze opleidingsadviseur Nicole beantwoordt al je vragen en geeft advies over jouw opleidingsmogelijkheden. Aan de hand van je carrièrewensen, achtergrond en leerdoelen kijken we welke opleiding voor jou geschikt is.

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie en customer management professionals. We combineren strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen, incompanytrajecten en traineeships.

Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.

comments powered by Disqus