Persoonlijke touch mag nooit verdwijnen

Persoonlijke touch mag nooit verdwijnen
  • 9 mei 2022
  • Ryan Baij

Van een rustig kopje thee een echt me-time momentje maken. Een feestje voor jezelf. Dat is waar Thee met confetti voor staat . Een klantreis die begint bij het kiezen van de thee en eindigt als het kopje leeg is. Rishma Koop, oprichter, praat onder het genot van een kopje thee met CustomerFirst.

Koop is al haar hele leven bezig met klantcontact. Zowel in haar privéleven als in haar carrière. Ze is, naar eigen zeggen, iemand die het leuk vindt om mensen te pleasen. Als ze een winkel inloopt, wil ze graag goed geholpen worden. ‘Ik merk dat ik het heel belangrijk vind dat de verkoper aandacht aan mij schenkt. Ik ben heel kritisch op het klantencontact. Als ik dat mis, neem ik dat mee en ben ik er heel erg mee bezig.’

Losse thee
Koop had al een tijdje de ambitie om iets voor haarzelf te beginnen. Een echt idee kwam niet in haar op tot ze besloot losse thee te gaan drinken (gezeefd, dus niet uit zakjes red.). ‘Ik werd er echt heel blij van, maar ik miste het extra gevoel. Ik miste spanning, het fashionable stukje, het echte thee-moment. Ik ging het zelf steeds meer drinken, verschillende smaken. Het werd echt een hobby.’ Al die ervaringen op persoonlijk en professioneel niveau in klantcontact leidde tot het idee om van thee drinken een feestje te maken. Het gevoel doorgeven en er extra aandacht aan te geven.

Confetti
Het plezier in thee drinken was dus het uitgangspunt. ‘Zonder plezier kom je nergens’, zo redeneert Koop. ‘Ik wil plezier hebben in wat ik doe en als ik dat uitstraal dan voelt de klant dat ook. Confetti is voor mij persoonlijk een pleziermoment. Mijn man en ik komen vaak op feestjes aan met confetti om iets te vieren. Dus eigenlijk was de thee met confetti daar een logisch gevolg van.’ De slogan van de onderneming is dan ook “Thee met een Glimlach”. ‘Als klanten thee bestellen, zit er dus confetti bij. Dat is een moetje. Die confetti zorgt voor een vrolijk, blij gevoel en maakt dus de glimlach. Vanuit dat gevoel kan de klant er een echt me-time moment van maken. Genieten van de rust van de een kopje thee in een drukke samenleving, waar we altijd onderweg zijn: naast werken moeten we sporten, de kinderen ophalen, brengen en sociale activiteiten ondernemen.’

Favoriete thee
Rishma straalt dat plezier overigens volledig uit als je met haar praat over thee. Het enthousiasme is duidelijk merkbaar, ook als ze over haar eigen favoriete thee praat. ‘Ik drink de hele dag thee’, bekent ze niet heel verrassend. ‘Ik kan kamillethee de hele dag door drinken, daar begin en eindig ik de dag mee. Ik word wel blij van de hele dag variëren in thee.’ Japanse kersen en Jasmijn behoren tot haar favorieten in groene thee en voor de zwarte theeliefhebber heeft ze Ceylon Pekoe als aanrader.

Beleving meenemen
Dat praten over thee wil Koop overigens ook graag met de klant doen. Daar zit het Unique Selling Point van haar webshop ook. ‘De klant moet aandacht krijgen van mij. Ik wil die beleving echt meenemen. Naast dat ik kwaliteitsthee lever, om de klant van het ideale theemoment te kunnen laten genieten, wil ik ook een stukje sfeer creeëren. Het persoonlijk contact met de klanten is daarbij echt key. Een extra stap doen voor je klant, zorgt ervoor dat de hele reis een fijne ervaring is. Van bestellen tot het drinken zelf.’

Lees het hele artikel in CustomerFirst nummer 4 - 2022

comments powered by Disqus