Wrap up

Wrap up
  • 18 december 2020
  • Nina van Klaveren

“Camera, licht, actie!” Technici lopen als een stel bedrijvige mieren door elkaar heen, de spanning hangt in de lucht. Dit is het moment waar weken naartoe is geleefd. Bovenstaande klinkt bijna als een Hollywoord-setting, met visagistes en filmsterren. Dat filmische beeld valt in werkelijkheid flink tegen.

Evenementen uit de eigen keuken waren wegens coronamaatregelen genoodzaakt om te transformeren tot ‘digital-only’ congressen. Want laten we wel wezen: als ik je een jaar geleden had verteld dat we niet aan familie-hoppen kunnen doen met kerst, had je mij aangekeken alsof je water zag branden. En zo had iederéén uit de branche te maken met decepties.

Op vele momenten voelt 2020 alsof we zijn terechtgekomen in een Black Mirror-aflevering. De momenten waarop we gewapend met een mondkapje in een lange rij buiten de supermarkt staan te wachten tot we onze XL-verpakking toiletpapier in huis kunnen halen. De momenten waarop we de vrijdagmiddagborrel met collega’s organiseren met een schermpje ertussen, en praten tegen een zwart gat. De momenten waarop we een niezer of hoester verschrikt aankijken. De wereld lijkt gek geworden.

Los van de inmiddels veelbesproken effecten van de coronacrisis, vonden ook gunstige gebeurtenissen plaats in 2020. Prijzen werden uitgereikt, CX-titels benoemd en digitale transities opgetuigd. Traditiegetrouw staat december ook in het teken van lijstjes. Die hebben we voor je, en niet zo maar één: de Top 20 Facilitaire Contactcenters van 2020 vind je hier.

Om het laatste nummer van het jaar met een positieve noot af te sluiten: dankzij het afgelasten van alle kerstborrels heb je deze decembermaand in ieder geval meer dan voldoende tijd om dit ultra-dikke magazine rustig door te bladeren.

Veel leesplezier, en uiteraard prettige feestdagen gewenst!

Deze column was het voorwoord van de decembereditie van CustomerFirst. Digitaal doorbladeren? Dat kan: het magazine is nu gratis te downloaden.

comments powered by Disqus