Prachtervaring

Prachtervaring
  • 1 juli 2022
  • Kel Koenen

‘Het kan verkeren’, schreef Bredero aan het begin van de 17e eeuw en deze woorden blijken ook ruim 400 jaar later profetische waarde te hebben. Schreef ik namelijk zo’n vier weken geleden nog stellig op deze plek dat ik volstrekt ongevoelig ben voor mooie klantervaringen en andere tierelantijntjes, een paar dagen later kan ik niet anders dan die woorden terugnemen en zelfs inslikken.

Het zit zo… Al een aantal jaar was mijn fiets aan het eind van zijn latijn. Eigenlijk verkeerde ‘ie al ruim zes jaar in permanente staat van ontbinding, maar dat klinkt zo definitief en eerlijk gezegd werd het beestje ook nauwelijks gebruikt. Het was vooral een handige stapelplek in de garage, zeg maar.

Kort en goed, ik was toe aan een nieuwe fiets. Na een hele korte online oriëntatie (ik bekeek een filmpje op de website) koos ik voor de stoere, minimalistische S3 van het Amsterdamse Van Moof. Een elektrisch exemplaar, maar wel als vervanger van de auto voor alle ritten binnen een straal van 20 kilometer of minder.

Na het voltooien van de transactie werd ik helemaal meegenomen in het logistieke proces en werd de spanning langzaam maar zeker opgevoerd tot het moment dat PostNL daadwerkelijk een enorme kartonnen doos kwam leveren. Mijn nieuwe fiets!

De ‘unboxing’ blijkt een echt feestje en ook het zelf monteren verloopt vlotjes. Alle benodigde gereedschappen hiervoor zijn meegeleverd en zitten – evenals de onderdelen – allemaal keurig en strak verpakt. Heerlijk!

Overigens klinkt monteren veel interessanter dan de feitelijke handeling, want het enige wat ik moest doen was het voorwiel vastzetten, de motorkabel aansluiten en nog wat andere dingen. Alle handelingen worden goed uitgelegd in de instructievideo en -folder. Een kind kan de was doen, zelfs met twee linker handen!

Deze fantastische ervaring neemt niemand me meer af; Van Moof rules! Nu eens uitvinden hoe de fiets eigenlijk fietst…

Kel Koenen - kel@customerfirst.nl

comments powered by Disqus