Voltaire

Voltaire
  • 27 september 2022
  • Kel Koenen

We zijn weer terug! De vakantie is voorbij en de scholen zijn weer begonnen. Tijd voor iedereen – jong én oud – om weer in het normale ritme te komen. Vooropgesteld, ik ben dol op de vakantie en vind het heerlijk om me twee weken onder te dompelen in een andere omgeving.

In ons geval: Frankrijk. Dat land is mijn vrouw en mijzelf met de paplepel ingegoten: ieder jaar weer trokken de families (onafhankelijk van elkaar; we kenden elkaar immers nog niet) richting het land van Voltaire om alle hoeken en gaten te ontdekken, cultuur te snuiven en ons te goed doen aan lokale specialiteiten.

Gek genoeg was onze eerste vakantie samen in Toscane (?) om de laatste week in Frankrijk door te brengen. Hét moment dat we bij Menton Frankrijk binnenreden, hadden we allebei het gevoel thuis te zijn. Die sensatie is nooit meer weggegaan en heb ik nog iedere keer bij het zien van het bord Vous êtes en France. Ook al ligt de eindbestemming nog vele uren rijden zuidelijker, het vakantiegevoel is compleet.

Vanzelfsprekend proberen we onze voorliefde voor het land over te brengen op onze (tiener)zonen en ik mag graag denken dat we daarin best zijn geslaagd en dat ze links en rechts ook voldoende mee krijgen over de cultuur en andere bezienswaardigheden van de regio’s die we bezoeken.

De praktijk wijst echter uit dat de heren alles prima vinden als er maar 1. wifi en 2. een zwembad is. Verder willen ze op tijd wat eten en drinken, maar verder vinden ze alles best. Toen ik iets wilde vertellen over de geschiedenis van een bepaalde kathedraal, stadje of kasteel, kreeg ik twee paar rollende ogen en diepe zuchten om mijn oren. ‘Pap, het is vakantie; ik hoef niets te leren.’

De ultieme CX voor deze jonge consumenten was tijdens de vakantie dus kraakhelder: met wifi en een zwembad (het liefste gecombineerd) zijn het de meest tevreden klanten ooit…

Kel Koenen

Customer Journey in a New Era
Het CustomerFirst Congres vindt plaats op woensdag 28 september aanstaande en daarin zetten we een stap in het volgende tijdperk van de klantreis. Van CX via customer service naar customer engagement. Tijd voor nieuwe inzichten en inspiratie!

Bestel nu uw kaarten op: www.customerfirstcongres.nl

comments powered by Disqus