Klantgedrag herkennen via mobiele app

Klantgedrag herkennen via mobiele app
  • 11 februari 2014
  • Redactie

Het Nederlandse Sightcorp brengt zijn emotieherkennings- en eyetracking software voor mobiele platforms op de markt. Gebruikers van deze apps kunnen hierdoor beter het gedrag en de interesses van eindklanten begrijpen.

De zogeheten CrowdSight Software Development Kit (SDK) maakt het mogelijk om interesses en respons van publiek te meten. Het programma verzamelt real-time informatie over onder meer leeftijd en geslacht, stemming, kledingstijl, aandacht en emotionele reacties van publiek dat naar digitale billboards kijkt of bijvoorbeeld een winkel bezoekt. Op basis van deze inzichten kunnen bedrijven doelgerichte marketingcampagnes opzetten en hun reclamecontent beter afstemmen op specifieke klantprofielen.

De software van Sightcorp, een spin-off van de Faculteit Wiskunde en Informatica van de Universiteit van Amsterdam (UVA), was reeds beschikbaar voor Windows, Mac OS en Linux besturingssystemen. Met de lancering van de mobiele versies kunnen nu ook Android- en iOS-gebruikers profiteren van gezichtsanalyse- en eyetracking technologie. Klik hier voor een demo.

comments powered by Disqus