The Phone House reorganiseert

The Phone House reorganiseert
  • 22 juli 2014
  • Redactie

Door een verdergaande integratie van de on- en offline verkoopkanalen gaat The Phone House reorganiseren. De telecomretailer gaat 50 van de 160 winkels in Nederland samenvoegen, sluiten of afstoten. Hierdoor vervallen ongeveer tweehonderd fulltime arbeidsplaatsen.

Eric-Jan Doorenbosch, managing director Phone House Nederland, zegt al jaren het online kanaal serieus te nemen. De aangekondigde stappen zijn in zijn optiek benodigd om de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht te brengen. ‘Dat er hierdoor arbeidsplaatsen komen te vervallen en winkels samengaan of sluiten, is een pijnlijk maar logisch gevolg. Een duidelijke focus en efficiency is nodig om onze klanten optimaal te bedienen en te voldoen aan de vraag van vandaag.’ De reorganisatie heeft tot gevolg dat ongeveer 200 fulltime arbeidsplaatsen zullen verdwijnen; twintig procent op het support center en tachtig procent in de winkels. Over welke winkels zullen verdwijnen doet Phone House tot nader order geen uitspraken. Naar verluidt wordt dit pas in september van dit jaar duidelijk.

Omnichannel
Aanvullend geeft Doorenbosch aan dat er momenteel nog steeds winkels geopend worden als onderdeel van de samenwerking met Media Markt en Saturn. ‘Per saldo sluiten er uiteindelijk vijf winkels.’ Voor klanten van Phone House betekent de omnichannel aanpak dat zij makkelijker en via meer kanalen de Phone House dienstverlening kunnen ervaren en producten kunnen aanschaffen, aldus de telecomretailer in het vandaag verstuurde persbericht.

Onderdeel van de transformatie is een verdere verdieping en online integratie met Typhoon.nl, dat sinds 2008 onderdeel is van Phone House Nederland. Edgar Hofstee, managing director van de betreffende online telecomshop, wordt benoemd tot CCO en maakt in die functie deel uit van het directieteam. Naast zijn huidige activiteiten verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de telecomretailer.

Twee maanden terug ging The Phone House nog een samenwerking aan met Qelp, met als doel 'meer tijd vrij te maken voor de winkelmedewerkers'.

comments powered by Disqus