Groter podium voor Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Groter podium voor Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
  • 30 september 2015
  • Redactie

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015 krijgt een groter podium. Tijdens het CustomerFirst Gala zal deze consumentenprijs bekend worden gemaakt. Dit is het gevolg van recente samenwerking tussen BBP Media en SAMR. Beide partijen willen de bewustwording rondom klantgerichtheid verder vergroten.

Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR (SmartAgent MarketResponse): 'Winnaars krijgen letterlijk een groter podium, want de uitreiking vindt plaats tijdens het CustomerFirst Gala op 21 april in TivoliVredenburg. Maar ook figuurlijk, want BBP Media bereikt met haar titels een grote doelgroep, die kunnen leren van de winnaars.'
Paul Petermeijer, algemeen directeur van BBP Media: 'Wij bieden relevante vakinformatie aan professionals in de sectoren customer service, marketing en e-commerce. De samenwerking met SAMR op het gebied van klantvriendelijkheid is dan ook een logische keuze. Het onderzoek naar klantvriendelijkheid is content waarmee wij onze lezers helpen hun performance te verbeteren. Daarnaast is de prijs een mooie aanvulling op ons CustomerFirst Gala. Naast vakprijzen van de NCCA worden daar nu ook consumentenprijzen uitgereikt.'

Lat hoog leggen
Sinds 2007 maakt onderzoeksbureau SAMR jaarlijks het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland in september bekend. Vanaf 2015 meet SAMR de klantvriendelijkheid het gehele jaar. 'Tot nu toe werd het onderzoek naar de klantvriendelijkheid van bedrijven in de eerste helft van het jaar uitgevoerd. Maar dan kan er de rest van het jaar nog veel gebeuren dat de klantvriendelijkheid beïnvloedt. Daarom leggen we de lat nu hoger voor de verkiezing van het het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland', aldus Piksen.
De verkiezing is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse (nu SAMR) en Egbert Jan van Bel van Beeckestijn Business School naar aanleiding van het boek Kloteklanten.

Worstelen
De maanden in aanloop naar de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015 gebruiken SAMR en BBP Media om de bewustwording rondom klantgerichtheid nog verder te vergroten. Zowel door kleinschalige bijeenkomsten als door content in verschillende uitgaven van BBP Media. Piksen: 'We merken dat organisaties worstelen met de koppeling tussen meten en implementeren. Daar gaan wij ze mee helpen, zodat de tevredenheid verbetert en een hogere omzet wordt gerealiseerd door middel van klantvriendelijkheid.'

September vorig jaar verkreeg ANWB de klantvriendelijke titel.

Foto TivoliVredenburg: Juri Hiensch.

comments powered by Disqus