Unigarant passeert Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Unigarant passeert Keurmerk Klantgericht Verzekeren
  • 5 oktober 2015
  • Redactie

Unigarant stopt per 1 januari 2016 de samenwerking met Stichting Toetsing Verzekeraars, dat het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) uitgeeft. De betreffende verzekeraar wenst niet langer ‘gebonden te zijn aan een algemene richtlijn van klantgerichtheid’.

Sinds 2011 was Unigarant in het bezit van het KKV. Sindsdien wordt de organisatie periodiek getoetst op de gestelde normen op het vlak van klantinformatie, dienstverlening, bereikbaarheid, klanttevredenheid en kwaliteitsbeleid. Vanaf 2016 focust Unigarant zich volledig op het eigen klanttevredenheidsonderzoek. Een onafhankelijk bureau meet dagelijks de klantervaringen met behulp van de Net Promoter Score. Jaarlijks delen ruim 50.000 klanten hun ervaringen met de verzekeraar in kwestie.

Klantwensen
Lidwien Suur, algemeen directeur Unigarant, geeft aan een stap verder te willen gaan in klantvriendelijkheid en wil daarom alle tijd en energie steken in de wensen van de klant. ‘Wij zijn er trots op dat we in 2012 en 2014 zijn uitgeroepen tot ‘Klantvriendelijkste verzekeraar’, de tweede plaats hebben behaald in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2014 en dagelijks hoge waarderingen ontvangen voor het contact met onze klanten bij vragen en schadeafhandeling. Maar het is kiezen of delen en we willen onze tijd nu gebruiken om ons onderscheidend vermogen op het gebied van kwaliteit en service verder uit te bouwen. Daarbij willen we niet zo zeer gebonden zijn aan een algemene richtlijn van klantgerichtheid.’

Momenteel zijn er 44 keurmerkhouders. Op verzoek van CustomerFirst laat Stichting Toetsing Verzekeraars weten dat er in 2014 één keurmerkhouder bij is gekomen (NV Schade), terwijl Chubb en Yarden zijn afgevallen. Van laatstgenoemde is bekend dat nadrukkelijk voor het Gouden Oor heeft gekozen. Verder zijn in 2015 drie keurmerkhouders toegevoegd (Befine, IZZ en IZA), terwijl Proteq dit jaar is gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

comments powered by Disqus