Hypotheekverstrekkers zetten de toon

Hypotheekverstrekkers zetten de toon
  • 19 november 2015
  • Redactie

Online samenwerken met klanten is steeds gangbaarder in de hypotheekbranche. 46% van de professionals werkzaam bij een hypotheekverstrekker doet dit al, blijkt uit onderzoek van Hyarchis. Accounts en verzekeraars bezetten momenteel plaats twee en drie, met respectievelijk 37% en 36%.

Bijna vijfhonderd professionals uit de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche, namen deel aan dit onderzoek. Vorig jaar eindigden de hypotheekverstrekkers eveneens bovenaan de lijst, maar destijds bedroeg de voorsprong op de nummer twee (verzekeraars) slechts drie procent. Dit jaar is het verschil met de nummer twee (accountancy) negen procent.

Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis, stelt dat de economie aantrekt. ‘Dat is in vele sectoren te zien en zeker in de huizenmarkt. De hypotheekbranche voelt de hete adem van nieuwe disruptieve spelers in haar nek. Dit is één van de verklaringen waarom deze branche koploper is als het gaat om online samenwerken met klanten. De traditionele hypotheekverstrekker voelt, meer dan andere branches, de druk om online samenwerken met klanten te omarmen en zo de concurrentiepositie te verstevigen.’

Rapport downloaden.

comments powered by Disqus