Hays introduceert nieuw recruitmentmodel

Hays introduceert nieuw recruitmentmodel
  • 26 januari 2018
  • Redactie

Recruitmentorganisatie Hays Nederland introduceert ‘Find & Engage’: een model waarmee recruiters technologie horen te koppelen aan de zoektocht naar kandidaten.

Ontwikkelingen in data, machine learning en digitale technologieën zorgen er volgens Hays Nederland voor dat de recruitmentstrategie van organisaties fundamenteel verandert. In de paper ‘De Transformatie van Recruitment: de kunst en wetenschap van een succesvol model’ introduceert het recruitmentbureau er een naar eigen zeggen nieuw model voor recruitment, waarbij meer technologische mogelijkheden moeten worden toegepast. Middels het Find & Engage-model horen recruiters zoektechnologie en data analytics in te zetten om passieve en actieve werkzoekenden te vinden.

Advertise & Apply
Alistair Cox, Hays’ CEO: ‘De behoefte aan de beste talenten blijft, maar de manier om deze kandidaten binnen te halen, verandert totaal. En dat vraagt een nieuwe aanpak van organisaties.' Volgens Hays wordt het model ‘Advertise & Apply’ nog steeds het meest gebruikt in de sector. 'Hierdoor mist het excellente kandidaten die zelf (nog) niet op zoek zijn naar een nieuwe baan’.

Ten slotte noemt het bureau het nadeel dat actieve baanzoekers eenvoudig kunnen reageren op online vacatures, en dit vervolgens kan leiden tot een golf aan sollicitaties van ongeschikte kandidaten.

comments powered by Disqus