Tele2 zet chatbot in voor UX-verbetering

Tele2 zet chatbot in voor UX-verbetering
  • 3 juli 2018
  • Redactie

Provider Tele2 komt met een nieuwe uitvoering van de Mijn Tele2-app. De applicatie is uitgerust met een eigen chatbot die de merkbeleving tot leven moet laten komen.

De huisstijl van Tele2, waarin de gebruiker op een zogenoemde ‘fun rebel’-manier wordt aangesproken, wordt doorgetrokken in de wijze waarop de chatbot met de gebruiker communiceert. Juist door deze dingen in te zetten wil de provider de app een van de belangrijkste kanalen maken voor klantinteractie.

Betere UX
Het doel van de chatbot is om een betere gebruikerservaring te creëren, aldus Leslie Hogeveen (managing director Consumer Mobile bij Tele2). ‘Door het ontwerp en de gebruikte technologie kunnen we snel inspelen op de wensen van gebruikers en meegroeien met hun behoeften, ongeacht tot welke doelgroep ze behoren. […] We willen de komende tijd de gebruikers blijven verrassen met slimme, leuke en relevante nieuwe features.’

Het design van de kersverse Mijn Tele2-app is ontwikkeld door RONIN Amsterdam.

comments powered by Disqus