Digitale CX pijnpunt in e-health

Digitale CX pijnpunt in e-health
  • 10 augustus 2018
  • Redactie

Technologische innovaties zullen bij patiënten pas daadwerkelijk effectief zijn wanneer de digitale klantbeleving vrijwel op zijn best is. Onderzoek van Black Book toont aan dat patiënten verwachten dat technologie een goede ondersteuning biedt in het contact met een zorgverlener.

Het onderzoeksbureau verzamelde data van 650 zorgconsumenten internationaal, met een gemiddelde leeftijd van 37 jaar. 92 procent van deze zorggebruikers zegt dat medische dienstverleners de customer experience als topprioriteit moeten stellen, mochten zij technologische innovaties willen gebruiken. Bijna dezelfde hoeveelheid respondenten geeft aan tools te willen gebruiken om de interactie tussen patiënt en zorgverlener te versimpelen.

Uitstroom aan patiënten
Uit het onderzoek blijkt tevens dat patiëntwensen nog niet worden nagestreefd: 9 procent van de zorgverleners zegt digitale hulpmiddelen tot zijn beschikking te hebben en deze aan te bieden aan patiënten. De onderzoekers waarschuwen dat zorgverleners hier patiënten mee kunnen verliezen, aangezien 88 procent van de respondenten onder de 40 jaar oud zegt de volgende zorgaanbieder te selecteren op basis van de aanwezigheid van online mogelijkheden.

comments powered by Disqus