Disrupt Uber ook de uitzendbranche?

Disrupt Uber ook de uitzendbranche?
  • 22 oktober 2018
  • Redactie

Uber wil zich met een nieuw dochterbedrijf – Uber Works – gaan toeleggen op de uitzendmarkt voor tijdelijk personeel. Te denken valt aan onder meer beveiligers en obers.

De Britse zakenkrant Financial Times bericht dat Uber in navolging van een eerdere pilot in Los Angeles inmiddels in Chicago een project heeft opgestart. Daar is in personeelsadvertenties te zien dat het bedrijf een groot aantal mensen zoekt voor een nieuwe tak. Kandidaten moeten affiniteit hebben met ‘het veld van on-demand werk’ en paraat staan om te kunnen inspringen als het druk is: 'vaak nachten, weekeinden, vakanties'.

Het ‘taxibedrijf’ breidde haar aanbod eerder al uit met dienstverlening voor het vervoeren van maaltijden (Uber Eats) en goederen (Uber Freight).


Noot: lees ook dit bericht uit begin 2016 waarin digital marketing specialist Brian Solis de verwachting uitspreekt dat - vroeg of laat - ‘elke industrie een Uber krijgt’.

comments powered by Disqus