Real-time reviewen in Novotel

Real-time reviewen in Novotel
  • 31 oktober 2018
  • Redactie

In ruil voor het gebruiken van openbare WiFi vraagt Novotel Amsterdam City zijn gasten om hun verblijf te beoordelen. Door de gasten nog tijdens het verblijf te vragen naar hun ervaringen, wil het hotel nog tijdens het verblijf verbeteringen kunnen doorvoeren.

De hotelketen zegt met het nieuwe reviewsysteem van Pulse (onderdeel van Local Measure) gemiddeld 24 extra reviews per dag te ontvangen en afgelopen maand twee punten vooruit te zijn gegaan op de totale gastenscore, in vergelijking met oktober 2017. ‘Traditioneel gezien weet je pas na het verblijf van een gast hoe hij of zij het heeft ervaren. Dan kun je daar weinig meer mee. Dankzij Pulse kunnen wij het verblijf al eerder in de customer journey verbeteren’, aldus Dirk Beljaars, general manager bij Novotel Amsterdam City.

Amsterdam pioniert
Na een pilot van ongeveer twee maanden zegt Novotel door de positieve resultaten het beoordelingssysteem te behouden. De Amsterdamse vestiging zal naar schatting 7.500 extra reviews per jaar ontvangen. Het systeem zal volgens Local Measure de komende maanden worden uitgerold naar meerdere hotels die onder Accor vallen.

comments powered by Disqus