Watermelon popelt om expansie

Watermelon popelt om expansie
  • 17 oktober 2019
  • Redactie

Startup-platform TechLeap maakt 50 startupnamen bekend die mogen deelnemen aan de Customer Electronics Show in Las Vegas. Het Utrechtse Watermelon is één van deze namen en hoopt hiermee de Amerikaanse technologiemarkt te veroveren.

‘Dat wij nu tot deze groep van vijftig bedrijven horen, laat zien dat we op de goede weg zijn’, aldus ceo Alexander Wijninga. De startup werd geselecteerd wegens de lancering van Watermelon’s laagdrempelige chatbot voor bedrijven. Voor een vast maandbedrag kan een organisatie hiermee binnen vijf minuten een chatbot activeren op verschillende online berichtendiensten.

Afrika tot in Amerika
Inmiddels is de botoperator actief in circa 30 Europese landen en is het korte termijndoel om Amerika aan te doen. Wijninga hoopt dit te bereiken door internationale thema’s als service, bereikbaarheid en social media extra te vergroten, met dienstverlening als belangrijkste pijler. ‘Het is onze ambitie om bedrijven over de hele wereld te helpen het werk van hun klantenserviceteams makkelijker en leuker te maken.’
Na CES staat Afrika op de planning. ‘Chatbotontwikkeling in Afrika kan de kwaliteit van leven verbeteren en hulptdiensten verbeteren aan onderontwikkelde landen. Het Wereldvoedselprogramma gebruikt chatbots om gegevens te verzamelen om de dienstverlening te verbeteren. Projecten met maatschappelijke impact spreken ons erg aan.’

Sinds de lancering in 2017 verwelkomde Watermelon ruim zestig bedrijven, waaronder grote ondernemingen als Randstad en UVW. Inmiddels heeft de startup ruim 5.000 klanten.

comments powered by Disqus