Ministerie: Webshops moeten zich over klanten ontfermen

Webshops moeten zich over klanten ontfermen
  • 7 januari 2020
  • Redactie

Klanten met een betalingsachterstand verdienen meer zorgen van webwinkels en postorderbedrijven. Het ministerie van Financiën pleit ervoor dat bedrijven harder moeten optreden tegen klanten met hoge betalingsachterstanden, om te voorkomen dat schulden zich opstapelen.

Circa een jaar geleden liet de AFM door Bureau Krediet Registratie (BKR) onderzoek doen naar betalingsachterstanden, waaruit bleek dat een kwart van de klanten met een lopend krediet bij een postorderbedrijf of een webshop een achterstand had opgebouwd. Minister van Financiën Wopke Hoekstra trekt aan de bel en noemt het aantal klanten met schulden ‘onacceptabel hoog’.

Orde op zaken
Hoekstra wil dat de webshops aan het einde van dit jaar hun zaken op orde hebben gesteld. Tegen die tijd moet er sprake zijn van structurele verlaging van de oplopende schulden. Als de situatie niet verbeterd is, neemt het ministerie zelf maatregelen.

comments powered by Disqus