Run op omnichannel voor ASICS

Run op omnichannel voor ASICS
  • 7 februari 2020
  • Redactie

Sportmerk ASICS slaat de handen ineen met SAP-partner myBrand om een nieuwe omnichannel strategie vorm te geven. Het merk heeft de ambitie om een uniforme beleving te bieden aan de sportliefhebber.

De switch naar omnichannel gaat voor klanten betekenen dat zij eenvoudiger aankopen kunnen doen in shop-in-shops in fysieke winkels en op online marktplaatsen. Tevens wil ASICS de klanten over alle kanalen heen – inclusief de ‘gewone webshops’ – herkennen en iedere sportliefhebber dezelfde customer experience bieden. De SAP-backbone moet er ook voor zorgen dat voorraden over alle digitale en fysieke kanalen heen hetzelfde zijn.

De implementatie van de nieuwe SAP-systemen is in volle gang. Klanten in de Verenigde Staten en Japan al kunnen proeven van deze omnichannel beleving; nu is het de beurt aan Nederland. ‘In 2015 hebben we een nieuwe bedrijfsstrategie ontwikkeld, waarin seamless unified commerce centraal staat.’

Frontrunner?
ASICS is niet het enige sportmerk dat een sprong wil maken op het gebied van klantbeleving. Nike opende in 2018 de eerste vestiging van een Nike-conceptstore in Los Angeles. De bedoeling van de pop-up store was het maken van een koppeling tussen de digitale en fysieke klantbeleving.

comments powered by Disqus