Terugblik KSF-webinar: Technologie digitaal met de mens centraal

Terugblik KSF-webinar: Technologie digitaal met de mens centraal
  • 22 juni 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Tijdens de KSF-webinar Technologie op 9 juni 2021 deelde Jose Maria Boronat, Global Contact Center en Global Enablement Leader bij Philips, de ervaringen met AI en Automation voor klantcontact. Een terugblik.

Digitaal met de mens centraal: hoe zet je AI en Automation in zonder de mens uit het oog te verliezen? En hoe kun je de klantcontactmedewerker faciliteren om de beste klantbeleving te bieden? De Klantenservice Federatie hield er recentelijk een webinar over.

AI en automation maakt werk leuker
Marko Kiers, voorzitter van de KSF-expertgroep Technologie, opende de sessie met cijfers en inzichten over AI en Automation. Zo is in 2020 de inzet van AI door organisaties met 32% gestegen ten opzichte van 2019. 71% van de medewerkers ervaart AI als prettige ondersteuning voor zijn werkzaamheden en 76% geeft aan dat er door de inzet van AI en Automation uitdagender en gevarieerder werk overblijft. Zo’n 80% van de eindbeslissers geeft aan dat AI wordt ingezet ter ondersteuning en niet om medewerkers te vervangen. Lees hier verder.
(bron: KSF, beeld: Tara Winstead / Pexels)

N.B.: Op dinsdag 22 juni van 14.00 tot 15.30 uur vindt de (gratis) HR talkshow 'Digitalisering in HR: hoe zorg je voor betrokkenheid, vitaliteit en verbondenheid?' plaats. Meer info klik hier

comments powered by Disqus