Mondial Relay breidt pakketservice uit met leveringen tussen klanten

Mondial Relay breidt pakketservice uit met leveringen tussen klanten
  • 22 oktober 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Mondial Relay breidt haar dienstverlening uit met een service waarmee klanten pakketten naar elkaar kunnen sturen. Gezien de aanhoudende groei in de pakkettenmarkt wil de Europese pakketservice de consument een snelle en betaalbare optie bieden om een pakket te versturen.

Mondial Relay biedt een duurzaam en efficiënt alternatief voor bestaande pakketbezorgingsdiensten door alleen met ophaal- en afleverpunten te werken.

Het bedrijf maakt het mensen met deze service gemakkelijker om producten via onder andere tweedehandsplatforms of kleinere webshops te versturen en te ontvangen in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het aantal internationale verzendingen vanuit Nederland nam vorig jaar namelijk flink toe.

Met de nieuwe service kunnen klanten vanaf 3,95 euro een pakket binnen Nederland verzenden. De consument maakt thuis een verzendlabel aan, betaalt online en brengt het naar een van de 1.000 servicepunten in Nederland. De ontvanger krijgt vervolgens een bericht wanneer en waar het pakket opgehaald kan worden.

René Klis, General Manager bij Mondial Relay Nederland: 'Steeds meer Nederlandse consumenten denken bij het versturen van pakketten aan de impact hiervan op het milieu. Met onze nieuwe service bieden we een duurzame en gebruiksvriendelijke optie.'
(PvWK)

Over Mondial Relay 
'Mondial Relay, als onderdeel van een InPost S.A. Group (AEX: INPST), is een toonaangevende aanbieder van out-of-home pakketbezorging met vestigingen in Frankrijk, de Benelux en Iberia. Mondial Relay heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 17.000 pick-up en drop-off points (PUDO's) en 30 regionale logistieke depots, waarmee meer dan 100.000 e-commerce bedrijven worden bediend. In Nederland zijn we de toonaangevende onafhankelijke PUDO-operator met meer dan 950 Point Relais® (geregistreerd handelsmerk van Mondial Relay) en zijn we gericht op het continu verbeteren van de consumentenervaring en het promoten van duurzamere vormen van last mile delivery. In de twaalf maanden tot 28 februari 2021 heeft Mondial Relay ongeveer 140 miljoen pakketten verwerkt en meer dan 400 miljoen euro aan inkomsten gegenereerd.'

(bron: MR)

comments powered by Disqus