AI aanbieder ebot-7 wil marktaandeel Nederland verdubbelen

AI aanbieder ebot7 wil marktaandeel Nederland verdubbelen
  • 6 december 2021
  • Redactie

Conversatie-AI aanbieder e-bot7, sinds kort onderdeel van LivePerson, richt zich in 2022, gedreven door de funding vanuit LivePerson afgelopen juli, op een verdubbeling van de omzet en het aantal klanten in Nederland en daarnaast zet het bedrijf in op een verdere groei in België, Frankrijk en de UK.

In 2021 heeft e-bot7 verschillende Nederlandse klanten binnengehaald, van start-ups tot gevestigde namen, en is in heel Europa aanwezig met uiteenlopende klanten zoals Miele, GMSF, HDI, Peugeot Motocycles en freeyou. e-bot7 bedient klanten in diverse sectoren zoals onder meer e-commerce, retail, zorg, finance en verzekeringen, travel, automotive, telecom en onderwijs.

Klanten verwachten steeds meer
Klanten verwachten tegenwoordig veel van bedrijven, en hebben doorgaans ook de keuze uit talloze aanbieders voor producten en diensten. Voor succesvolle bedrijven is een individuele klantervaring met kwalitatief goed advies daarom een absolute must, ook ’s avonds en in het weekend. Conversatie-AI vormt een geautomatiseerd dialoogsysteem. De digitale contactpersoon communiceert met de klant door een taalkundig vloeiende dialoog na te bootsen. Hoe meer vragen de chatbot wordt gesteld, hoe meer hij zichzelf traint. Als de vraag van een klant wordt doorgegeven aan een servicemedewerker, leert de bot de vraag en het antwoord. Tegelijkertijd is de servicemedewerker in staat om meer inzicht te krijgen in klantvragen en kan zo efficiënter werken.

Fred van Westerop, country manager voor e-bot7 in de Benelux: ‘Consumenten kunnen vaak tientallen minuten in de wacht staan bij een telefonische klantenservice of pas na dagen een antwoord krijgen op een simpele vraag via e-mail. Dat is herkenbaar in heel veel sectoren. Daarom beginnen ook Nederlandse bedrijven steeds vaker de toegevoegde waarde te zien van het digitaliseren van hun klantenservice door middel van AI. Maar ook steeds meer klanten waarderen self-service, zo kunnen ze 24/7 en dus op het moment dat het hun uitkomt terecht met hun vragen.’

comments powered by Disqus