Marketingfacts lanceert nieuwe website

Marketingfacts lanceert nieuwe website
  • 17 mei 2022
  • Redactie

Collega-website Marketingfacts.nl viert een feestje: hun vernieuwde, of beter gezegd: totaal nieuwe, verbeterde, snellere, makkelijkere, mooiere, kortom, in goed Nederlands: better and improved website is online. Tsjokvol met 40.000 postings en 3000 bloggers.

Nu kan de redactie van CustomerFirst daar een gloedvol verhaal over schrijven, maar in het kader van ‘beter goed gepikt dan slecht gejat’ of zoiets knippen en plakken we een beetje in de tekst van Marketingfacts.nl zelf. Compleet met gratis en voor niets die lekkere nieuwe-website-geur...

Marketingfacts – Innovatie in Marketing
Ha, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of daar. Nou ja. Marketingfacts heeft eindelijk een nieuwe site. HIHAAAAA! Vandaag of morgen is er ook een nieuwe nieuwsbrief en eind deze week brengen we ook nog een nieuw Marketingfacts Jaarboek naar de drukker. Dikker en drukker dan ooit. We houden niet zo van stilzitten.

Samen met Proven Context
Maar eerst die vernieuwde website. Of eigenlijk: onze volledig nieuwe website. We hebben er samen met de mannen en vrouwen van Communicatiebureau Proven Context (hoera, Olaf & Paul!) ongeveer een maand of vier aan gesleuteld, maar het pad naar succes – het voorwerk, de structuur, de periode waarin knopen werden doorgehakt nam ongeveer een jaar in beslag.

Ja, da’s idioot lang, maar we zijn met een klein team en het fenomeen Marketingfacts is groot. Een slordige 40.000 postings in twintig jaar (komende november groot feest!) beschrijven aardig de geschiedenis van het vak. Die hele bibliotheek en alle ruim 3000 bloggers die dat bij elkaar hebben geschreven zijn overgezet naar onze nieuwe omgeving.

Snel snuffelen en opnieuw kennismaken met nieuw design
Voor de vaste bezoekers en onze bloggers wordt het even opnieuw kennismaken, snuffelen, uitproberen. Maar we vinden dat de site intuïtief navigeert en mocht je enige navigatie of nieuw houvast zoeken, klik dan op “Nieuw”, linksboven en je ziet hoe we het vak en de functie ‘Marketing’ – en dus alle deelgebieden - opnieuw hebben gerubriceerd.

Oh ja, dat snuffelen gaat snel toch? Heel snel. Heerlijk zeg!

Paar nieuwigheidjes zullen je als vaste bezoeker opvallen. De visuele identiteit is opgestrakt (ook het logo dus, lekker gewerkt team Studio BBP Media), de opmaak en het uitserveren van artikelen is weer helemaal on par, je kunt gemakkelijk naar artikelen, onderwerpen of auteurs zoeken, we hebben de why-what-how vindbaarder gemaakt.

Voor onze partners verandert er ook het nodige want de #spon en #adv in de kop deed weinig recht aan hun zeer gewaardeerde betrokkenheid en relevantie. Daar hebben we een elegantere oplossing voor bedacht: partnercontent. Wil je bij zijn, onderdeel van uitmaken, echt waar. Oudere partnercontent (commerciële uitingen) hebben we netjes gerubriceerd in de partneromgeving. Neem gerust een kijkje!

Ook het sterke classes-aanbod van NIMA is véél beter doorzoekbaar, en Marketingfacts Jobs kreeg designwise een kleine opknapbeurt op de home, terwijl de trusted engine van Exenzo blijft draaien!

Nieuwe visie en missie
Sinds Marketingfacts tweeënhalf jaar geleden deels in handen kwam van NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is gezocht naar de ultieme online omgeving om te komen op de plek waar het platform wil staan: bovenaan het lijstje vakmedia dat schrijft over innovatie in marketing. Met dus een levendige community van honderden actieve meeschrijvende, filmende en podcastende marketingbloggers. Marketingfacts: voor marketeers, over marketing.

We hebben trouwens ook een nieuwe missie geformuleerd: “Marketingfacts helpt marketingprofessionals”. Bij Marketingfacts geloven we dat marketingprofessionals een cruciale functie vervullen bij het behalen van duurzaam commercieel succes. Door hun unieke functie in organisaties werken marketingprofessionals aan het behalen van zowel persoonlijke als zakelijke ambities.

We bestrijken de volledige marketingfunctie: alles wat een vakprofessional kan helpen zijn of haar doelstellingen te bereiken is relevant en daarbij houden we de ‘tactics’ uiteraard in de gaten, maar vergeten nooit welke strategie eraan ten grondslag ligt. Marketing gaat over de uitwisseling van waarde, dus over commercie. Daarom zijn we blij met onze aandeelhouders: NIMA, de beroepsvereniging voor marketeers en BBP Media, uitgever van onder anderen MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst.

Marketingfacts zit alweer een tijdje in de lift. We hebben méér artikelen, méér bezoekers, méér sociale interactie en naar we menen ook méér te bieden dan tevoren, dus laat je nergens door weerhouden om aan boord te stappen. We kunnen altijd goede bloggers gebruiken die iets weten of vinden waar andere marketingprofs iets aan hebben.

Vriend van de show met partnercontent
We denken als redactie graag mee met commerciële partners om te laten gebeuren wat moet gebeuren: white paper downloads, bezoek aan events, deelname aan classes, thought leadership, contentmarketing, e-books pluggen, video’s, podcasts, of gewoon branding (zo belangrijk in B2B). We helpen waar mogelijk en zorgen dat het gebeurt. In een omgeving van professionals die je zoekt. We know marketing, dat praat makkelijk

Last but not least: Dikke dank
Dikke dank ja. Een buiging zelfs: we danken in eerste plaats Olaf Geysendorpher en Paul de Boer van Proven Context. Het was een stevige klus en wij zijn geen makkelijker klant(en). Er is strak gepland, veel overlegd, hard gewerkt en we kunnen alleen maar zeggen dat de samenwerking uiterst prettig was en we kijken uit naar de doorontwikkeling de komende jaren. Want eigenlijk begint alles vandaag pas.

Dank aan Paul Petermeijer en Kirsten Andres, van BBP Media en NIMA, onze aandeelhouders en directie. Voor het vertrouwen en al het advies. Dank ook aan aan Peter van Balsfoort, CEO van BBP Media, voor het meedenken over onze nieuwe partnercontent-propositie.

En waar zouden we zijn zonder onze bloggers? Nergens. Dus vooral: dank aan jullie allemaal. Dank aan de bloggers uit het verleden, maar ook dank aan de bloggers in het nu. Samen maken we Marketingfacts. Vandaag vieren we een klein beetje feest, morgen gaan we weer vol aan de slag.

Nu eerst een taartje.

comments powered by Disqus