Betaald retourneren vereenvoudigd

Betaald retourneren vereenvoudigd
  • 14 juni 2022
  • Redactie

Het einde van gratis retourneren is nabij, na de aankondiging van steeds meer winkels om consumenten te laten betalen voor retourzendingen. Online retailers worstelen al jaren met het afhandelen van retourzendingen, aangezien 87 procent van de Nederlandse online shoppers regelmatig een product retourneert als ze niet tevreden zijn. Sendcloud en Mollie gaan een samenwerking aan om het betaalde retourproces soepeler te laten verlopen.

Retourzendingen zijn een van de grootste spelbrekers in e-commerce: 47 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat zij dit vooral veel gedoe vinden. Tegelijkertijd willen veel online retailers retourzendingen efficiënter verwerken om kosten te besparen en de ecologische voetafdruk van retourstromen te verkleinen.

Hoewel het invoeren van een retourvergoeding helpt om kosten te besparen, kan het een last zijn om handmatig een retourvergoeding in mindering te brengen telkens als er een terugbetaling moet worden verwerkt.

In een exclusieve samenwerking met Mollie, lanceert Sendcloud vandaag Betaalde Retouren. Online retailers die Sendcloud’s Retourportaal gebruiken, kunnen betalingen voor retouren inschakelen om de retourkosten via Mollie in het retourportaal te verwerken. De functie stelt retailers in staat om automatisch en moeiteloos de prijs van hun retourlabel in rekening te brengen bij consumenten en tegelijkertijd een soepel retourproces aan te bieden.

'Retailers zien het retourproces vaak als een ware nachtmerrie en worstelen al jaren met de stijgende kosten van retourzendingen', zegt Rob van den Heuvel van Sendcloud. 'We zijn trots op de samenwerking met Mollie om de complexiteit van betaalde retouren te vereenvoudigen.'

Ook Mollie ziet veel in de nieuwe samenwerking. 'Wij streven er voortdurend naar om de beste betaalervaring te bieden aan onze klanten', vertelt Ken Serdons van Mollie. 'Er is een duidelijke toename in de behoefte aan een gemakkelijk, naadloos en efficiënt betaald retourproces.'

comments powered by Disqus