Consumentenbond opent meldpunt voor gemiste vluchten opnieuw

Consumentenbond opent meldpunt voor gemiste vluchten opnieuw
  • 19 september 2022
  • Ryan Baij

De Consumentenbond roept reizigers die hun vlucht missen door de lange rijen op Schiphol, weer op om zich te melden. De Consumentenbond wil dat Schiphol de compensatieregeling voor gemiste vluchten weer uitbreidt.

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: “Toen wij met Schiphol afspraken maakten over de huidige compensatieregeling, beloofde de luchthaven dat extreme drukte niet meer voor zou komen. Wij kondigden toen aan een vinger aan de pols te houden. Nu staan er toch weer regelmatig lange wachtrijen op Schiphol en wij krijgen signalen van reizigers die hierdoor hun vlucht missen. Ook deze mensen hebben recht op compensatie.”

Consumenten die hun vlucht na 11 augustus hebben gemist (de huidige afspraken liepen tot 12 augustus), kunnen zich melden bij Consumentenbond Claimservice. Hiermee wil de Consumentenbond inzicht krijgen in de problemen. Molenaar: ‘We kunnen de meldingen dan gebruiken om Schiphol te overtuigen de huidige regeling uit te breiden.’ 

comments powered by Disqus