Digital fan engagement-agency Wave viert derde verjaardag

Digital fan engagement-agency Wave viert derde verjaardag
  • 6 oktober 2022
  • Redactie

Het Nederlandse fan engagement bureau Wave viert deze week zijn derde verjaardag. Wave specialiseert zich in het ontwikkelen van sportgerelateerde mobile games en gamification toepassingen.

Na drie jaar werkt Wave voor klanten als Red Bull Racing, FC Barcelona, Manchester City, ESPN en Socios.com. ‘De afgelopen 3 jaar zijn voorbij gevlogen’, vertelt Erik van Mourik, Head of Wave. ‘Het is fantastisch om te zien waar we nu staan met Wave. Steeds meer internationale sportteams, merken, publishers en rechtenhouders zien de kans om met gaming en gamification een 1 op 1-relatie met hun fans op te bouwen.’

Het bureau denkt en werkt mee in de digitale fan engagement-strategie. Dit varieert van mobile games tot engagement platformen, in-stadium games en andere gamification-toepassingen zoals ‘Man of the Match’-platformen.

‘Toen we 3 jaar geleden startten, hadden we nog geen duidelijk businessplan op papier staan’, zegt Van Mourik. ‘We waren er wél stellig van overtuigd dat de combinatie van tech, creativiteit en strategie een gat in de markt was op het gebied van fan engagement en sportmarketing. En gelukkig bleek dat te kloppen.’

United Playgrounds
Wave is een label van creatief digitaal bureau LiveWall en sloot zich begin dit jaar aan bij United Playgrounds: een digital solutions group die hoogwaardige end-to-end digitale producten, services, business solutions en data-gedreven marketingcampagnes bedenkt, ontwerpt en bouwt.

comments powered by Disqus