Saoedi-Arabië introduceert Urdu in contactcenter voor pelgrims

Saoedi-Arabië introduceert Urdu in contactcenter voor pelgrims
  • 29 april 2024
  • Kel Koenen

In een poging om ondersteuning voor pelgrims te verbeteren, heeft Saoedi-Arabië Urdu toegevoegd aan de talen, naast Arabisch en Engels,.die worden ondersteund door het nieuwe meertalige contactcenter 1966.

Medewerkers van het contactcenter ondersteunen telefonisch pelgrims die het land om religieuze doeleinden bezoeken. Het initiatief werd aangekondigd door de Saoudische minister van Hajj en Umrah. De toevoeging van Urdu heeft als doel om pelgrims uit Pakistan, Bangladesh en India beter te helpen, waardoor een soepelere en beter geïnformeerde pelgrimservaring mogelijk wordt gemaakt.

Het land treft voorbereidingen om in juni van dit jaar ongeveer twee miljoen pelgrims van over de hele wereld te verwelkomen en heeft uitgebreide maatregelen getroffen om de toestroom van bezoekers zo goed en naadloos mogelijk te laten verlopen. Contactcenter 1966 is niet alleen een aanspreekpunt, maar fungeert ook als uitgebreide servicefaciliteit om pelgrims te helpen tot noodzakelijke informatie, eventuele problemen te melden en tijdens hun verblijf effectief begeleiding te geven.

Deze verbetering gaat naar verwachting een cruciale rol spelen bij het verbeteren van de algehele communicatie- en logistieke ervaring voor moslims die de heilige plaatsten in het land bezoeken. Pakistan mag dit jaar 179.000 pelgrims afvaardigen voor de Hadj.

comments powered by Disqus