SEAT tovert kofferbak om tot bezorgadres

SEAT tovert kofferbak om tot bezorgadres
  • 05 januari 2018

SEAT test de app ‘Droppit’, waarmee klanten bestellingen in hun eigen kofferbak kunnen laten bezorgen. Deze service test SEAT in samenwerking met parkeergaragebouwer Saba. Klanten kunnen hun boodschappen laten bezorgen in een Saba-parkeergarage naar keuze.

Nadat de klant via de app de bestelling heeft geplaats, laat hij zijn autosleutel bij een medewerker van Saba achter. Voor deze werknemers de taak om bij te houden welke bestelling aan welke auto is gekoppeld. Vervolgens wordt de bestelling in de auto van de klant bezorgd. In de toekomst moeten klanten ook met de vingerafdrukscan hun boodschappen kunnen bestellen, meldt Twinkle.

Op de website licht ceo Josep Martinez Vila toe dat dit initiatief een nieuwe stap is richting een waardevol aanbod van services voor de klant, met innovatie en duurzame mobiliteit als hoofdlijnen.

De samenwerking tussen de autofabrikant en de garagebouwer is, volgens de autofabrikant, voor Saba om toe te treden tot SEAT’s digitale ecosysteem voor de ontwikkeling van up-to-date services voor de klant.

Volvo
In 2016 introduceerde Volvo al een soortgelijke dienst: de ‘In-car Delivery Service’. In samenwerking met de Zweedse startup urb-it werden auto’s van klanten gebruikt om een bezorglocatie te creëren. Een app zorgde ervoor dat bezorgers eenmalig een digitale sleutel konden gebruiken om de autoklep te openen en de boodschappen bij de klant in de auto konden bezorgen.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link