Opinie   
Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?
  • 15 december 2017
  • Gastauteur

Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?

Artificiële intelligentie is, zoals de naam al zegt, kunstmatig. Hoewel door mensen bedacht is er niets menselijks aan. Tenminste, dat gold misschien tot voor enkele jaren terug. Vandaag de dag heeft kunstmatige intelligentie niet alleen al veel meer vaardigheden van de mens overgenomen, zoals zelflerend vermogen, antwoorden geven op vragen, gesprekken voeren en zelfs autorijden, het heeft ook al veel meer de uiterlijke kenmerken van een mens. Waar de scheidslijn tussen mens en machine ligt, is moeilijk te zeggen. Feit is dat de intelligentiemachine onze nieuwe collega wordt. Een collega waarmee we moeten samenwerken en die we dus maar beter te vriend kunnen houden, zodat we er zelf ons voordeel mee kunnen doen.

Maak privacy minder zwart-wit!
  • 13 december 2017
  • Niels Berndsen

Maak privacy minder zwart-wit!

Noem het woord ‘privacy’ en de (angstige) meningen vliegen je om de oren tegenwoordig. In klantbeleving geldt dat al helemaal. Van alom tegenwoordige social media en zoekmachines waar jij zelf het product bent tot de nieuwe EU privacywet: aan de discussie is niet te ontsnappen. Je vindt nieuwe technologie doodeng of je geeft met liefde je hele hebben en houden aan Google zodat je efficiënt verder leeft. Er zit in het debat nog weinig tussenin. Dat is jammer en kan anders.

WYSIWYG
  • 25 oktober 2017
  • Paul Iske

WYSIWYG

Op veel momenten in ons leven worden we geconfronteerd met verpakkingen. Vrijwel alles wat we kopen wordt beschermd en/of aangeprezen door één of meerdere omhulsels. Zo’n verpakking kan diverse functies hebben. De meest voor de hand liggende is het bij elkaar houden van wat we kopen, zoals een pak suiker of een fles frisdrank. Daarnaast speelt de verpakking een rol bij bescherming bij transport. Maar er zijn ook minder directe, maar zeer waardevolle toepassingen, zoals marketing.

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?
  • 20 oktober 2017
  • Remko Amesz

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?

Net als bij hypes over voedsel, zijn er ook hypes in management. Het lijkt soms dat wanneer organisaties er niet direct in meegaan, ze ouderwets lijken. Vernieuwing is namelijk vooruitgang, toch? Een gezonde dosis scepsis is daarentegen absoluut op z'n plaats in de confrontatie met de nieuwste hype. Een verantwoordelijke manager loopt uiteraard niet zomaar achter iedere modegril aan. Anderzijds wil niemand zomaar een goede innovatie tegenhouden. Hoe ga jij hiermee om?

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?
  • 18 oktober 2017
  • Niels Berndsen

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?

Begin dit jaar ben ik verhuisd, na een intensieve verbouwing. Isolatie op de vloeren, nieuwe ketel, nieuwe radiatoren – de economie is weer gesponsord! Helaas inclusief een torenhoge energierekening… Wat doe je dan als klantbelevingsexpert én klant van Nuon? Je maakt een afspraak voor de zogeheten Energiescan. Het concept: met iPad-camera aan loop je door je huis om de meekijkende adviseur in elke ruimte tips te laten geven over energieverbruik. Hoe was dat? En wat kun je ervan leren?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven