Generatieve AI voor alle workflows Now Platform

Generatieve AI voor alle workflows Now Platform
  • 21 september 2023
  • Kel Koenen

ServiceNow lanceert een belangrijke update van het Now Platform met oplossingen voor onder meer Customer Service Management (CSM).

Het model is gebouwd voor de zakelijke markt en geoptimaliseerd voor nauwkeurigheid en dataprivacy. ‘Organisaties zijn op zoek naar een betrouwbare partner die hen kan ondersteunen in dit dynamische en snel veranderende ‘intelligence’-tijdperk’, vertelt CJ Desai, president en chief operating officer van ServiceNow. ‘ServiceNow heeft duizenden klanten die al gebruikmaken van het Now Platform om processen binnen de organisatie te digitaliseren en te stroomlijnen. Met onze Vancouver release combineren we de kracht van het Now Platform met nieuwe generatieve AI-functionaliteiten om AI-gedreven intelligentie naar elk onderdeel binnen de organisatie te brengen om de productiviteit te verhogen en betere ervaringen mogelijk te maken.’

Digitaal vertrouwen
Volgens Goldman Sachs zal generatieve AI de menselijke productiviteit verhogen en in de komende tien jaar bijna zeven miljard dollar toevoegen aan het wereldwijde BBP. Het Now Platform operationaliseert generatieve AI om groei te stimuleren en kosten te verlagen voor iedere klant in elke functie met zakelijke AI die ontwikkeld is voor maximaal digitaal vertrouwen en privacy. Now Assist is in alle processen en workflows geïntegreerd om prestaties te optimaliseren en voldoet volledig aan alle ServiceNow-controles voor ethische en verantwoorde ontwikkeling en toepassing.

Stroomlijnen
Now Assist bevat generatieve AI-functionaliteiten zoals het samenvatten van cases, incidenten en chatgesprekken, virtual agent en zoekmogelijkheden die toegepast kunnen worden op een breed scala aan scenario's en functionaliteiten, zodat agents gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van generatieve AI. Now Assist for CSM stroomlijnt het klantenserviceproces van begin tot eind. Dit leidt tot een hogere productiviteit van agents, kostenbesparingen en een betere klantervaring. Door snel samenvattingen te genereren voor cases en chats, vermindert Now Assist for CSM handmatig werk en kunnen agents problemen van klanten sneller oplossen. Klanten profiteren ook van een verbeterde selfservice-ervaring, met toegang tot bronnen die helpen snel antwoorden te vinden. Dit zorgt voor een hogere case deflectie en kostenreductie.

comments powered by Disqus