Employee first, customer second tijdens Nationaal CX Event

Employee first, customer second tijdens Nationaal CX Event
  • 12 april 2024
  • Kel Koenen

Mensen creëren ervaringen en medewerkers creëren klantervaringen. In discussies over klantgerichtheid blijft dit aspect vaak onderbelicht en worden medewerkers vaak op efficiëntie gestuurd, in plaats van impact op de klantbeleving.

Nogal opvallend in een tijd waarin goede medewerkers lastig te vinden zijn en klanten nog meer keus hebben dan in het verleden. Vandaar dat 'Employee first, customer second' als thema centraal staat tijdens het 12e Nationale CX Event van NECXT op donderdag 23 mei in het Wereldmuseum Rotterdam.

Er zijn mooie voorbeelden van organisaties die laten zien hoe je klanten een optimale beleving biedt door medewerkers op de eerste plaats te zetten en daarmee hun bedrijfsresultaat weten te verbeteren. Zoals ieder jaar vertellen sprekers hun verhaal tijdens het Nationaal CX Event. Hoe zetten zij employee engagement (EX) in, wat hebben ze geleerd op hun weg naar succes en welke tools hebben ze gebruikt? Hoe zijn ze aantrekkelijker geworden voor medewerkers en klanten? En wat betekent dit voor de rol van leiders in de organisatie?

Dit jaar spreken tijden het event onder meer Ryanne van der Eijk, commissaris bij Easyjet en Krasnapolsky, over de rol van leiders in het betrekken van personeel en daarmee het creëren van beweging in de organisatie. Frans Goenee is Inspiratie Manager van de Efteling en komt vertellen hoe hij zijn visie op gastvrijheid bij de Efteling in praktijk brengt.

Hanneke Mulder is Strategic Lead Customer Experience EMEA bij Xerox en vertelt over de rol van de organisatiecultuur in het versterken van CX én over de actieve rol van medewerkers bij Xerox in het innoveren van de klantervaring. Sportmarketeer Bob van Oosterhout wordt gezien als een van de meest invloedrijke sportmarketeers van ons land. Hij gelooft dat een team het belangrijkste instrument is om fantastische beleving neer te zetten.

Meer informatie over het programma en alle sprekers op de website van het Nationale CX Event

In samenwerking met NECXT verloot CustomerFirst twee toegangskaarten voor het Nationale CX Event op 23 mei 2024. Stuur om kans te maken een e-mail met Nationaal CX Event 2024 in de onderwerpregel naar redactie@customerfirst.nl. Uit alle inzenders trekken we twee winnaars.

comments powered by Disqus