Editie 09 - 2019

Editie 09 - 2019
  • 1 oktober 2019

Een persoonlijke connectie mixen met een snufje technologie. Een utopie, maar hoe kom je tot de perfecte cocktail? Een fiks vraagstuk én struikelblok voor legio bedrijven. De combinatie tussen technologie en klant- of gastgerichtheid zorgt voor de hospitality-branche al helemaal voor een dilemma. Ook voor Postillion Hotels. Algemeen directeur Erik-Jan Ginjaar riep eerder nog gepikeerd: ‘We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!’. Inmiddels is Michiel, de medewerker van bits & bites, volledig op de werkvloer geïntegreerd. Het gevolg: medewerkers hebben weer tijd om écht de connectie met de gast te maken.

What else? Zaurus, de bouwer van digitale doktersassistente Chantal, is expert op het gebied van digitalisering. Er valt volgens het bedrijf nog heel wat winst te behalen in de zorg op het gebied van efficiency. Van eenvoudige communicatie tussen arts en patiënt is immers nog lang niet altijd sprake. ‘Het is onzin alles te willen ondervangen door een bot: veel facetten vereisen toch mensenhanden en denkkracht.’ De Luisterlijn kan het niet meer met dat standpunt eens zijn. De vele vrijwilligers blinken gezamenlijk in één ding uit: het maken van een connectie door oprecht te luisteren.
Laat dit nu net het onderwerp zijn waar sprekers van het Social Service Congres zich verder in verdiepen. In aanloop naar het evenement belichten we alvast de twee belangrijkste kanten.