Bezorgkosten blijken sta-in-de-weg

Bezorgkosten blijken sta-in-de-weg
  • 27 mei 2019
  • Redactie

Voor Nederlandse consumenten tellen lage bezorgkosten als belangrijkste overweging voor het online bestellen van boodschappen. Het aanbod en eventuele levering op dezelfde dag zijn van ondergeschikt belang.

Uit analyse van RuigRok NetPanel voor het onderzoeksrapport ‘What’s Happening Online’ blijkt dat voornamelijk millennials online boodschappen bestellen: 4 op de 10 maakt hier regelmatig gebruik van.
62% van de ruim 2.600 consumenten die incidenteel online boodschappen doet, kiest voor een aanbieder die een laag bezorgtarief hanteert. Men kijkt bij het selecteren van een bezorger ook naar de bezorgtijden: 56 procent van de respondenten ziet dit als belangrijke factor. Het belang voor webwinkelklanten van meer grip op het moment waarop iets wordt geleverd, werd circa een jaar geleden door PostNL aangetoond.

Albert Heijn gaf eerder aan CustomerFirst te kennen niet te verwachten dat bezorgkosten een grote drempel zijn voor klanten. ‘Klanten vinden het niet meer dan logisch dat ze voor extra service ook wat extra’s betalen’, werd destijds door de supermarktketen gereageerd op de dreiging van Picnic.

comments powered by Disqus