Hamburgeur

Hamburgeur
  • 24 februari 2020
  • Redactie

McDonald’s heeft een lijn geurkaarsen op de markt gebracht. De ingrediënten van de ‘Quarter Pounder’ – brood, ketchup, augurken, kaas, uien en gehakt – dienden als inspiratiebron voor deze speciale geurbeleving.

De Amerikaanse fastfoodketen introduceert deze kaarsen om het 50-jarig bestaan van de hamburger te vieren. De kaarsen hebben elk ongeveer 25 branduren en McDonald’s adviseert de kaarsen samen te branden voor ‘maximale heerlijkheid’. Volgens een woordvoerder van de hamburgerketen in Nederland zijn de geurkaarsen (nog) niet in ons land verkrijgbaar. Het is een Amerikaanse campagne en de beschikbaarheid van de kaarsen reikt tot Amerika.

Merkevangelisten
Joshua White, SVP of Strategic Partnerships bij merchandisebureau Bamko, was nauw betrokken bij de lancering van de ‘Quarter Pounder Fan Club’. Klanten aan je merk verbinden vereist volgens hem een duidelijke strategie. ‘De sleutel is het goed te doen. Het is niet genoeg om gewoon een logo op een product te plakken en het daarbij te laten. Je moet begrijpen wat de waarden van dat merk zijn en uitzoeken hoe je een ongrijpbaar concept, zoals een merk, kunt nemen en het kunt transformeren in een fysiek object dat de essentie van dat merk weet te vangen’, vertelt hij aan CNBC. Hij vervolgt: ‘Er is een alchemie om de essentie van een merk tot uitdrukking te brengen in een fysiek object dat de harten en geesten van de demografische doelgroep van dat merk verovert. Als dat goed is gedaan, krijg je een geweldig krachtig reclametool dat klanten omzet in merkevangelisten.’

comments powered by Disqus